Translate

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012

Βλάχος: «Θα γίνουν άνδρες όταν ακούσουν την εξέδρα!»

«Θα γίνουν άνδρες όταν ακούσουν την εξέδρα!» 
Για όλους και όλα μίλησε ο Βαγγέλης Βλάχος από το Τσέστερ της Αγγλίας! Ο τεχνικός της ΑΕΚ παραχώρησε συνέντευξη στους δημοσιογράφους που βρέθηκαν στην αγγλική πόλη και αναφέρθηκε σε όλα τα «καυτά» θέματα της «Ένωσης».





Μεταξύ άλλων στάθηκε στη νέα προσπάθεια που γίνεται φέτος στην ομάδα με την παρουσία πολλών πιτσιρικάδων, στάθηκε στον Φουρτάδο, στους στόχους της ομάδας, έκανε τη σύγκριση με το παρελθόν και εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον.

Αναλυτικά τα όσα δήλωσε:
- Λίγο πριν το τέλος της προετοιμασίας, έχοντας ολοκληρωμένη άποψη για τα παιδιά και με τις πρώτες κινήσεις από την Αθήνα, το ερώτημα είναι: τι κάνει η ΑΕΚ του χρόνου;

«Το είπα από τη πρώτη μέρα, χωρίς να ξέρω τι θα μου συμβεί στην πορεία καθώς ανέμενα να είχα ένα βασικό κορμό με παίκτες που θα είχαν παραστάσεις στην Superleague και την ΑΕΚ και θα προσθέταμε κάποιους νέους, ώστε να είμαστε μια ομάδα όχι απλά αξιόμαχη, αλλά που θα πάει για όλα. Ως ΑΕΚ που είμαστε, για πρωτάθλημα, κύπελλο και Τσάμπιονς Λιγκ.
Μετά από τη στιγμή που άρχισαν να φεύγουν παίκτες όπως οι Λεονάρντο και Μάκος, για τους οποίους πίστευα πως θα μείνουν στην ομάδα. Με κάποιες προσθήκες που θα γίνουν, οι οποίες σε άλλες εποχές δεν θα ήταν μεγαλοπρεπείς για την ΑΕΚ, αλλά για τώρα είναι πολύ σπουδαίες καθώς έχουν παραστάσεις, έχουν παίξει παιχνίδια και έχουν δώσει μάχες. Εάν γίνουν όλες αυτές οι προσθήκες, θα είμαστε μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις του πρωταθλήματος. Το πιστεύω ακράδαντα.
Δεν φοβόμαστε κανέναν. Η δύναμη του σήματος, του κόσμου, της αγάπης και της προσπάθειας, με κάνουν όχι μόνο αισιόδοξο, αλλά να ξέρουν οι αντίπαλοι πως θα βρίσκουν μπροστά τους μια ΑΕΚ όπως τη θέλει ο κόσμος της».

- Ποια είναι η κατάσταση στα μεταγραφικά;


«Είπα παπούτσι από τον τόπο μου και ας είναι και μπαλωμένο. Οσους δεν ξέρω, ας έρθουν να δοκιμαστούν και έπειτα να πάρουμε την απόφαση μας. Να κριθώ για την απόφαση μου. Εάν έρχονταν παίκτες μεγάλου βεληνεκούς από την Πριμέρα Ντιβιζιόν, την Πρέμιερ Λιγκ ή το ιταλικό πρωτάθλημα θα ήταν αλλιώς, αλλά δεν θα έρχονταν σε αυτή την ΑΕΚ για 30-40.000. Αυτοί οι δεύτερης επιλογής που έχει πλέον δικαίωμα να επιλέξει η ΑΕΚ στις τρεις μεταγραφές, είπα πως είναι καλύτερο να είναι από την Ελλάδα, να ξέρουν το πρωτάθλημα, όποιοι και αν είναι. Μόρα και Μάντζιο τους ήθελα με κλειστά τα μάτια. Πρέπει να πω, ότι ο Τσιάρτας διαχειρίστηκε καλά το οικονομικό κομμάτι.
Από τη στιγμή που ήταν ασύμφορες οι απαιτήσεις των παικτών, καλά έκανε ο Τσιάρτας. Υπήρχαν παίκτες από την Β' Εθνική, δεν μπορούσαμε να προσεγγίσουμε παίκτες από πιο ψηλά. Ετσι ήρθε ο Αρκούδας που ήταν ελεύθερος, με 90 συμμετοχές και καλά στοιχεία, όπου και ηλικιακά είναι ό,τι πρέπει για εμάς. Ο Φουρτάδο έβαλε πέρυσι 23 γκολ. μπορεί να βάλει δέκα σε εμάς; Εδειξε πως έβαλε γκολ στη football league, που μπορεί να μην το θεωρώ αξιόπιστο πρωτάθλημα, όμως έχει κλωτσιές, δύναμη, μάχες και κάτι έδειξε. Παίκτες που ξέραμε. Θέλω να ευχαριστήσω τους κυρίους Δημητρέλο, Μαύρο, Τσιάρτα που συνέβαλαν για να πάρουμε αυτόν τον παίκτη. Δεν ήθελα να ξοδευτούν λεφτά, αλλά δεν είχαμε επιλογές.
Είναι μετρημένα κουκιά. Κινούμαστε με τον Ιωαννίδη, τον Τσουκαλά. Τους ξέρουμε και αν έρθουν θα βοηθήσουν στην ομάδα. Αλλά δεν σημαίνει, πως αν έρθουν θα παίξουν. Θέλω να είμαι δίκαιος. Η δουλειά μου εξαρτάται από τη δουλειά των παιδιών. Εάν δεν μπορούν να παίξουν, δεν είναι καλοί, δεν θα τους βάζω. Ο κάθε προπονητής διαλέγει τους καλύτερους κατά τη γνώμη του, γιατί θέλει να κερδίζει. Δεν μπορώ να διαλέγω κάποιον άσχετο ή ανίκανο. Κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος. Μπορούν να παίξουν αυτοί οι παίκτες σε αυτή την ΑΕΚ, μια έκφραση που εγώ θα την κόψω σιγά - σιγά. Ελάτε και παίξτε»

- Τι προσδοκίες υπάρχουν από τις μεταγραφές; Ποιες είναι οι επόμενες μεταγραφικές επιδιώξεις;


«Για το διάστημα των 20 ημερών με μια ολοκαίνουργια ομάδα, άσχετα αν εγώ είμαι έντονος με τα παιδιά για το καλό τους, τους έχουμε "ανάγκη" όλους, αλλά και κανέναν. ΑΕΚ είμαστε δεν έχουμε ανάγκη κανέναν σε άλλα κομμάτια, αλλά αγωνιστικά τους χρειαζόμαστε όλους. Εάν ενσωματωθούν αυτά τα παιδιά θα είμαστε μια χαρά. Πρώτα απ' όλα θα δέσουμε την άμυνα μας.
Θα έχουμε τέσσερις αξιόπιστες λύσεις και κάποιους άλλους που μπορούν εκ των έσω να βοηθήσουν και να λέμε πως είμαστε καλά για όλες τις καταστάσεις. Εκείνο που με φοβίζει περισσότερο είναι εάν λείπουν παίκτες όπως συμβαίνει τώρα με τον Γκερέιρο, ο οποίος τώρα για εμένα είναι όαση με την ικανότητα του να περνά μπάλες. Υπάρχουν 2-3 πιτσιρικάδες, με τους οποίους στη πορεία θα τρελαθεί όλη η Ελλάδα. Θα μπορέσουμε στη μεσαία γραμμή, γιατί από τη ποιότητα του κέντρου εξαρτάται η ποιότητα όλης της ομάδας, να έχουμε δύναμη; Αν τα καταφέρουμε εκεί, δεν φοβάμαι τίποτα για τη φετινή ΑΕΚ.
Με την απόκτηση του Φουρτάδο φαινόμαστε πλέον δυνατοί και επιθετικά, μπορούμε να παίξουμε και 4-4-2. Εχουμε τα δύο νέα παιδιά, τον Σταματά και τον Τσίτα. Ο Σταματής με έχει εκπλήξει ευχάριστα, ενώ αν ο Θωμάς καταλάβει πως πρέπει να δουλέψει λίγο περισσότερο μπορεί να προσφέρει απεριόριστα πράγματα γιατί έχει το γκολ. εχουμε τον Φουρτάδο, τον Σιαλμά, τον Παυλή, τον Παπαδημητρίου. Εχουμε λύσεις πια. Είναι πολύ καλοί παίκτες. Στο πρωτάθλημα το δικό μας, με 1-2 εξαιρέσεις όλοι έτσι θα είμαστε. Αν βρούμε λύσεις στο κέντρο, όλα θα πάνε τέλεια για την ΑΕΚ, όσο κι αν ακούγεται ακραίο».

- Πως θα γίνει η διαφορά στη μεσαία γραμμή;


«Δύο πιτσιρικάδες έχουν ξεχωρίσει στο χώρο αυτό. Ο ένας είναι ο Γροντής, που δείχνει τρομερή σοβαρότητα, πολύ μυαλό. φαίνεται πως μπορεί να οργανώσει το παιχνίδι, δείχνει πως μπορεί να περάσει πάσες, να διεισδύσει, να βάλει γκολ. τα στοιχεία που χρειαζόμαστε. Αν έρθει ο Τσουκαλάς, κερδίζω ακόμα έναν παίκτη μπροστά από τα στόπερ, αν και στο παρελθόν αγωνιζόταν ως επιτελικός μέσος. Εχω έναν παίκτη με παραστάσεις, που έχει παίξει με έναν φοβερό παίκτη όπως ο Γκαρσία. Είναι νέος, φιλόδοξος και μαζί με τον Ρίκκα έχω δύο παίκτες που είναι καθαρά αμυντικά χαφ. Είναι άλλο να είσαι επιτελικός χαφ και να χρειάζεται διάθεση για να αμυνθείς και άλλο να παίζεις μόνο αυτή τη θέση. Ενδεχομένως να χρησιμοποιήσουμε εκεί και τον Γιάγκο, που ξέρει μπάλα. αλλά χρειαζόμαστε παίκτες που να ξέρουν τη θέση. Και με τον Τσουκαλά, συν τους υπόλοιπους, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Είμαι μια χαρά εκεί. Και ο Κουτρουμπής αν έρθει, μπορεί να παίξει σε αυτή τη θέση».


- Σας προβληματίζει πως θα έρθουν μετά την προετοιμασία;


«Θα ήθελα να τους είχα εδώ, αλλά επειδή πιστεύω στο ταλέντο τους, νομίζω πως θα αφομοιώσουν γρήγορα. Η ποιότητα των παικτών στις 20 μέρες που είμαστε εδώ είναι εξαιρετική και ας μη τους το λέω. Όταν βλέπω το βίντεο, δεν δείχνει πως είμαστε 30 νέοι ποδοσφαιριστές. Κάτι λείπει, αλλά θα το βρούμε. Είμαστε μια πολύ ωραία οικογένεια. Το καλό κλίμα διαμορφώνουν οι παλιοί παίκτες της ομάδας. Αυτοί είναι που δίνουν τον ρυθμό και στα πιτσιρίκια μας. Είμαστε σε καλό δρόμο. Όταν το κλίμα είναι θετικό και όλοι είναι φιλόδοξοι, αυτό δείχνει υγεία και είναι εύκολο να προσαρμοστεί κάποιος έστω και αν έρθει»



- Δεν σας χρειάζεται ένας παίκτης που θα «σκοτώνει» στη μεσαία γραμμή;


«Η πρώτη μου επιλογή ήταν αυτή. Ένα δυνατό παιδί, που θα παίρνει τις πρώτες μπάλες, που θα σταματά τις επιθέσεις. Αλλά δεν βρήκαμε. Δεν πειράζει. Θα μπορούσα να βολευτώ, αλλά έχω φιλοδοξίες, έχω όνειρα. Είμαι μαχητής και έτσι θα είναι όλοι δίπλα μου. Τους λέω πως με όποιους κι αν παίζουμε θα τους κερδίσουμε και με κοιτάνε απορημένοι. Εγώ το πιστεύω. Ακόμα κι αν παίξουμε με την Μπαρτσελόνα, πιστεύω πως θα την κερδίσουμε. Μπορεί να μας πάρει περισσότερο χρόνο, αλλά θα τα δώσουμε όλα. Θα είμαστε καλυμμένοι σε όλα τα επίπεδα. Εξαρτάται μόνο από τους παίκτες. Αυτοί είναι οι μάγκες. Αυτοί θα κάνουν μάγκα εμένα, αυτοί είναι οι πρωταγωνιστές. Δεν υπάρχει περίπτωση να μη πετύχει η ΑΕΚ. Θέλουμε στήριξη από τον κόσμο, όχι για εμένα, αλλά γι' αυτά τα παιδιά. Για εμένα ας λένε ό,τι θέλουν, δεν ιδρώνει το αυτί μου. Αλλά για τα παιδιά».



- Πέραν των τεσσάρων, απαιτείται άλλη μεταγραφική κίνηση;


«Νομίζω πως με Φουρτάδο, Τσουκαλά, Ιωαννίδη και Κουτρουμπή, είμαι καλά. Για τη θέση του επιτελικού χαφ έχουμε τους Γροντή και Κουρέλλα. Εχουμε τον Φούντα, που θα είναι τρομερή έκπληξη. Διαθέτει απίστευτο θράσος, δεν το έχω ξαναδεί αυτό. Ούτε εγώ δεν ήμουν τόσο θρασύς. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην παίξει. Σουτάρει με τα δύο πόδια, μπαίνει μέσα, κόβει, πηδάει στον Θεό και ας είναι «νάνος». Ο Καλογέρης, μπορεί να παίξει τόσο στα άκρα, όσο και στον άξονα. Το πρόβλημα μου είναι ένα: θα αντέξουν; Γι' αυτό ζητάω παίκτες με εμπειρία, ώστε να μπορούν να αντέξουν τον κόσμο. Όχι τον αντίπαλο, αλλά τον δικό μας. Δεν είναι τίποτα να παίξεις εκτός έδρας. Το πρόβλημα είναι στην έδρα σου, που πρέπει να κερδίσεις, όποιον και αν έχεις αντίπαλο.
Τον Ολυμπιακό; Πρέπει να χάσει. Την Μπαρτσελόνα; Πρέπει να χάσεις. Εκεί είναι το δύσκολο. Γι' αυτό τους έχω στην τσίτα. Εχω μάθει να δουλεύω με επαγγελματίες, δεν με ενδιαφέρει να δουλεύω με παιδιά. Αλλά μου έτυχε να δουλεύω με παιδιά. Η εικόνα της ομάδας εξαρτάται από τον προπονητή. Εάν εγώ φοβάμαι, θα είναι μια φοβισμένη ομάδα. Εγώ είμαι στρατηγός, αυτός που καθορίζει τα πάντα. Αλλά εγώ δεν φοβάμαι. Ερχόμενοι εδώ, λέγαμε πως θα τρώμε 6-7 γκολ και όλοι μου έλεγαν γύρω πως δεν μετράει το αποτέλεσμα. Για εμένα μετράει και γι' αυτό έχω απαιτήσεις.
Δεν έχω τίποτα με κανέναν, όμως είμαι επαγγελματίας και είμαι υποχρεωμένος να ζητάω, να γκρινιάζω μέχρι να γίνουν οι σωστές κινήσεις. Εγιναν επιλογές οικονομικότατες. Δεν μπορούσαν να γίνουν πιο οικονομικές. Εγιναν σωστές κινήσεις και σε αυτό φέρει μεγάλο μερίδιο ο Τσιάρτας. Και για να τελειώσει αυτό με τον Βασίλη, εάν είχα κάτι προσωπικό θα μπορούσε να μην είναι καν στην ομάδα. Όταν μίλησα με τον Μαύρο, ρωτήθηκα για όλα. Με ρώτησε αν θα έχω δίπλα μου τον Παπαδόπουλο και τον Αρβανίτη και του είπα κανένα πρόβλημα. Με πήραν πολλοί τηλέφωνο και μου έλεγαν να προσέχω, αλλά δεν με νοιάζει. Εχω μάθει να δουλεύω με ήθος και τιμιότητα. Δεν θα με βρείτε πουθενά πίσω από τίποτα. Είμαι ο μόνος που είμαι επαγγελματίας εδώ. Ολοι έχουν δουλειές.
Εγώ ζω από το ποδόσφαιρο. Ηρθε η περίπτωση του τεχνικού διευθυντή και είναι προς τιμήν του Μαύρου που ζήτησε τη γνώμη μου. Με τον Βασίλη παίζουμε μπάλα μαζί, έχω εκφραστεί κολακευτικά για τη ποδοσφαιρική του αξία. Δεν τον ξέρω ως άνθρωπο, δεν είχαμε κάνει παρέα. Αλλά ως συνεργάτης μου, θα βριστούμε, θα πούμε πολλά. Θα μπορούσα να τον αποτρέψω, ακόμα και επειδή πριν από δύο χρόνια ο Βασίλης είχε πάει τον Χιμένεθ στην ΑΕΚ όταν υπήρχε δίλημμα μεταξύ μας. Θα μπορούσα να είχα πικρία, αλλά δεν είμαι κομπλεξικός. Αν είχαμε λεφτά, θα του έλεγα ποιο σύστημα θα παίξω και μετά θαγκρίνιαζα όλο τον χρόνο. Δεν με έφερε τυχαία στην ΑΕΚ ο Μαύρος και ο Δημητρέλος. Δεν με έκαναν τυχαία αρχηγό της ομάδας σε ηλικία 21 ετών. Κάτι είχα. Είμαι ξεκάθαρος.
Θα κρύβομαι μόνο από τη στενοχώρια μου. Δεν μπορώ να φανταστώ πως η ομάδα που δουλεύω χάνει. Φανταστείτε πόσο μάλλον, από τη στιγμή που ειμαι σε μια ομάδα με την ιστορία και την ταυτότητα της ΑΕΚ. Ο,τι κάνω θα το κάνω με ήθος, τιμιότητα και ακεραιότητα. Θα είμαι αυτός που πρέπει απέναντι στον κόσμο, στην ομάδα και στον εαυτό μου. Με τον Τσιάρτα δεν έχω τίποτα, είμαι μια χαρά, αλλά δεν γίνεται να μην γκρινιάζω. Εχω απαιτήσεις από την ομάδα και θα δίνουμε μάχες για το καλύτερο. Νομίζω πως αυτό είναι υγεία και επαγγελματισμός. Σε όσες ομάδες πήγα, μόνο τσακώνομαι. Αλλά αυτό συμβαίνει επειδή δεν κάνω πίσω στα πιστεύω μου. Είμαι αδιάλλακτος.
Είμαι εγωιστής, έχω χιλιάδες ελαττώματα, αλλά στη δουλειά μου είμαι αυτός. Νιώθω δίκαιος και τίμιος. Θέλω να γίνετε αυτό που έχουμε πει. Και την ευθύνη την αναλαμβάνω πάντα. Είπα να δοκιμάσουμε τους παίκτες. Εδώ ο Καφές με συμμετοχές σε ΑΕΚ και Εθνική και πήγε να δοκιμαστεί. Γιατί είναι κακό να δοκιμάσω κάποιον παίκτη; Πρέπει να ξέρω τον παίκτη. Εξάλλου, ο Μαύρος ήταν κάθετος. Ο,τι θέλει ο προπονητής. Δεν θα με βρει κανείς πίσω από μάνατζερ και λεφτά. μόνο στη δουλειά και στα σεμινάρια μου. Θέλω παίκτες που να τους ξέρω. Μόνο έτσι θα σωθεί η ομάδα και θα σώσω το τομάρι μου».

- Παρόλο που από την μέρα που αναλάβετε την τεχνική ηγεσία έχουν φύγει κάποιοι ποδοσφαιριστές και η κατάσταση παραμένει δύσκολη, εσείς είστε πιο αισιόδοξος και ενθουσιώδης από τότε. Εμπνέει η ΑΕΚ ;


«Οι παίκτες μου με κάνουν ενθουσιώδη. Αυτά τα παιδιά που έχω στην ομάδα. Φανταστείτε πως δεν έχουμε κάνει κανονική προετοιμασία. Είμαι πολύ απαιτητικός στην προετοιμασία. Είμαι από μια σχολή που θέλω δύναμη, που θέλω ψηλά παιδιά. Εδώ όλα από την αρχή ήταν εναντίον μου. Όμως τα παιδιά μ' έχουν κάνει να αισθάνομαι ενθουσιασμένος. Ο Λαγός, ο Ρίκκα, ο Γκερέιρο, όλοι. Οι νεαροί έχουν δώσει και την ψυχή τους. Έχουμε χωρίσει την προπόνηση σε τρια κομμάτια για να μην τους χάσουμε.
Όμως τα παιδιά σου δίνουν τον ενθουσιασμό. Για να γίνει ένας καλός προπονητής και η δουλειά του να έχει αξία, θα πρέπει να το κάνουν οι παίκτες. Αυτοί μου δείχνουν ότι μπορούν, έστω και όπως είναι τα πράγματα, να μας δώσουν χαρές. Να είναι η μόνη ελπίδα του ΑΕΚτζή. Η μόνη χαρά που μπορεί να πάρει ο οπαδός της ΑΕΚ, είναι από αυτά τα παιδιά. Να έρθει δηλαδή και να δει τέσσερα παιδιά από την Ακαδημία να παίζουν και να δίνουν την ψυχή του. Και να λένε να τρώμε δέκα, αλλά να δίνουν και την ψυχή τους για την ΑΕΚ. Εμείς λέμε κάτι άλλο. Να δίνουν την ψυχή τους, αλλά και να κερδίζουν. Εύκολο δεν είναι. Δεν ξέρω που μπορεί να φτάσει αυτό. Πιστεύω πως θα τα καταφέρουμε»

- Έχετε καταλήξει για το ρόστερ;


«Τώρα πια θα πάω σε 25. Ήθελα 25 με τρεις τερματοφύλακες ή με κάποιους από τους μικρούς. Όταν είδα πως εργομετρικά και από άποψη δυνάμεων μπορεί να μην αντέξουν, είπα να κάνω 25 τους παίκτες και τρεις τους τερματοφύλακες. Τώρα θα δούμε, αν έρθουν οι μεταγραφές, μπορεί και να ξαναγίνουμε 25»


- Για το σύστημα έχετε καταλήξει;


«Τα συστήματα τα φτιάχνουν οι παίκτες. Το αγαπημένο μου είναι το 4-3-3. Έχω δουλέψει εδώ με το 4-2-3-1, μπορούμε όμως να δούμε και το 4-4-2. Τα νέα παιδιά που έχω στην ομάδα, τα έχω βάλει παντού. Και μπορούν να παίξουν παντού. Ειδικά τα νέα παιδιά είναι σούπερ. Και μπορούν να παίξουν σε πολλές θέσεις. Δυο - τρεις εύκολα. Ο Γροντής μπορεί να παίξει σε τρεις θέσεις. Ο Κουρέλλας και ο Φούντας και πολλοί άλλοι το ίδιο. Και υπάρχουν και άλλοι που έρχονται από πίσω. Όπως ο Νικολόπουλος. Τον έφερε ο Τσιάρτας να τον δοκιμάσω. Είναι εξαιρετική περίπτωση. Θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία του. Όπως όλων. Θα πρέπει να μπουν στην λογική της προετοιμασίας μιας μεγάλης ομάδας. Δεν μπορεί να μην έχεις παπούτσια ή δεν μπορεί να μην τρως με την πρώτη ομάδα. Φοράνε μεγαλύτερο παπούτσι γιατί ντρέπονται να ζητήσουν κανονικό νούμερο από τον φροντιστή. Αυτά τώρα όποιος τα ακούσει, θα μας πει που πάνε αυτοί. Αλλά όχι. Δεν μας φοβίζει»


- Αυτές τις 15 μέρες εδώ, πόσο «μεγάλωσαν» αυτά τα παιδιά;


«Είναι σε καλό δρόμο. Δεν έχουν γίνει ακόμα άνδρες όμως. Άνδρες θα γίνουν μόλις ακούσουν για πρώτη φορά την εξέδρα της ΑΕΚ. Τότε θα καταλάβουν τι σημαίνει να είσαι εκεί και να παίζεις για μια ομάδα όπως είναι η ΑΕΚ. Εκεί αντέχεις αυτή την πίεση; Δεν φτάνει να είσαι καλός παίκτης. Πρέπει να αντέχεις και την πίεση που η ομάδα σου επιβάλλει. Πρέπει να κερδίσεις. Μπορείς να αντέξεις την πίεση της ίδιας της ομάδας. Μπορείς να σηκώσεις το φορτίο; Αυτό είναι το δυσκολότερο. Και είναι το μόνο ερωτηματικό που έχω. Γι αυτό ορισμένες φορές τους φέρομαι σκληρά και απαξιωτικά. Τους τα λέω. Θα πρέπει να αντέξουν».


- Προφανώς το ερώτημα αν θα αντέξουν θα απαντηθεί μόνο μέσα στο γήπεδο;


«Φυσικά μόνο εκεί. Αλλά η έκκληση που εγώ κάνω προς τον κόσμο της ΑΕΚ είναινα δείξουν σ' αυτά τα παιδιά ότι τους πιστεύουν. Πως είναι αυτοί που περπατούν μαζί τους μέσα στο γήπεδο και πως τους θεωρούν ως εκείνους που σε λίγο καιρό θα τους δώσουν χαρές. Νομίζω πως θα το κάνει ο οπαδός της».


- Το ταλέντο της δικής σας φουρνιάς, συγκρίνεται μ' αυτή την φουρνιά τώρα;


«Αυτοί είναι πιο καλοί αθλητές. Είναι πιο αθλητές. Πιο γρήγοροι. Πιο έξυπνα παιδιά. Τους λείπουν άλλα που είχαμε εμείς και το αντίθετο. Πιστεύω πως οι καινούριοι παγκοσμίως ποδοσφαιριστές, είναι πιο καλοί από τους παλιούς. Είναι πιο ποδοσφαιριστές. Μπορεί να λείπει η φαντασία και το ταλέντο. Αλλά όλα τα άλλα είναι πιο μπροστά. Πιο δυνατοί, μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα μέσα στο γήπεδο και είναι πιο καλοί αθλητές».


- Βλέπετε ανάμεσα στα παιδιά της ομάδας, τον Βλάχο που σήκωσε το κύπελλο ως αρχηγός;


«Είπα στον Φούντα πως μου έσπασε ήδη ένα ρεκόρ γιατί έγινε ο νεαρότερος που φόρεσε την φανέλα της ΑΕΚ. Όμως του είπα πως δεν θα γίνει αρχηγός, για να μην μου σπάσει και δεύτερο ρεκόρ και σηκώσει νεότερος κύπελλο. Υπάρχουν παιδιά. Και αν η κατάσταση συνεχιστεί έτσι, θα μείνουν νεαρά παιδιά και κάποιος θα γίνει αρχηγός και θα σηκώσει κύπελλο. Διότι αν τους δείξουμε εμπιστοσύνη, θα φέρουν επιτυχίες στην ομάδα. Αλλά είναι δύσκολο να γίνει.
Θα μπορούσαμε να πούμε νέα παιδιά και όπου βγει. Αλλά δεν μπορείς να το πεις. Ο ΑΕΚτζής όσο απογοητευμένος και αν είναι, όσο και αν ξέρει πως η λύση είναι οι νεαροί ποδοσφαιριστές, θα έπρεπε να πει ότι δεν πειράζει, είναι η ομάδα μας και θα πάμε όπως είμαστε. Αλλά δεν το λέει. Το λέει αλλά δεν το πιστεύει. Ούτε εγώ το πιστεύω. Εμένα θα με βόλευε. Αλλά δεν είναι έτσι. Ο κόσμος θέλει επιτυχίες. Δεν μπορεί να αντέξει. Δεν είμαστε Άγγλοι που αγαπάνε την ομάδα, χωρίς να τους ενδιαφέρει το αποτέλεσμα»

-
Επομένως υπάρχουν δυο στάδια; Το ένα είναι να γίνουν επαγγελματίες και το δεύτερο να γίνουν επαγγελματίες παίκτες της ΑΕΚ;

«Αυτό ακριβώς είναι. Είναι άλλο πράγμα να παίζεις σε μικρή ομάδα. Αλλά στην ΑΕΚ μπορείς να παίξεις; Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Κατά τα άλλα δεν φοβάμαι τίποτα. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Με εξαίρεση κάποιες ομάδες, ποιοι είναι αυτή την στιγμή καλύτεροι ή πιο έμπειροι από εμάς; Πότε θα παίξουν τα παιδιά, αν δεν παίξουν τώρα. Τους δόθηκε το μεγαλύτερο όνειρο που θα μπορούσαν να πάρουν στην ζωή τους. Τώρα υπάρχουν έξι παίκτες που μπορούν άμεσα να πετύχουν. Τώρα ήρθε η ώρα να το δείξουν».


- Σκέφτεστε καθόλου πως θα είναι η πρεμιέρα του πρωταθλήματος μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο και μπροστά στον κόσμο;


«Ενώ δεν τολμώ να σκέφτομαι μακριά. Θα έλεγα ψέματα αν πω ότι δεν έχω ονειρευτεί να έχουμε κερδίσει και να ζητωκραυγάζει ο κόσμος. Σας το λέω και ανατριχιάζω. Όλο το έχω σκεφτεί. Και το ανάποδο. Εμείς πιστεύω πως όταν θα μπουν και θα δουν τον κόσμο στο γήπεδο, που θα είναι πολύς και θα το δείτε, και θα δουν πως θα τους υποδεχθεί ο κόσμος, νομίζω πως θα περνάμε πάνω από κάθε αντίπαλο».


- Ποια εκδοχή σας τρομάζει περισσότερο. Να έρθει ένα αρνητικό αποτέλεσμα την πρώτη αγωνιστική, μια «σφαλιάρα» που όμως θα προσγειώσει την ομάδα ή μια νίκη που ενδεχομένως θα φέρει ενθουσιασμό;


«Μπορεί με την σφαλιάρα, που δεν θέλω να γίνει ποτέ, να ταρακουνηθείς. Το άλλο όμως είναι πιο δύσκολο. Ο ενθουσιασμος είναι το πιο δύσκολο. Ο έμπειρος στον ενθουσιασμό θα σε πατήσει. Εκεί είναι που χάνεις την οργάνωση σου. Εκεί σε κερδίζουν οι έμπειροι».


- Μπορεί η ΑΕΚ να αντέξει πολλά συνεχόμενα στραβά αποτελέσματα;


«Δεν υπάρχει υπομονή στις μεγάλες ομάδες όπως είναι η ΑΕΚ. Γι αυτό είπα πως θέλω πάντα να κερδίζει η ομάδα μου. Και γι αυτό και θα βάζω πάντα τους καλύτερους. Το εύκολο για μένα, είναι πω ότι βολεύομαι. Αλλά δεν είμαι έτσι. Κάποιοι άλλοι θα έλεγαν πως η ομάδα φέτος ξεκινάει για να σωθεί. Και μου είπαν πως θα έπρεπε να το πω και εγώ. Θα είμαι στην ΑΕΚ και δεν μπορώ να πω κάτι τέτοιο. Εμείς πρέπει να είμαστε εκεί. Εκεί που δίνονται οι μάχες»


- Που μπορεί να βάλει τον πήχη η ΑΕΚ;


«Τώρα είναι εύκολο να πεις πως κάποια παιδιά μπορούν και στην πορεία να πεις ότι διαπίστωσες ότι τελικά δεν μπορούν. Με κάποιες προσθήκες, αυτές που θα είναι, θα είμαστε καλή ομάδα. Δεν μπορώ να φανταστώ πως μπορούν να στραβώσουν τόσο πολύ όλα».


- Πως θα θεωρούσατε την χρονιά επιτυχημένη για την ΑΕΚ;


«Αν έπαιρνε το πρωτάθλημα. Ή αν έβγαινε στο Τσάμπιονς Λιγκ που είναι σαν να κατακτά το πρωτάθλημα. Να τερματίσουμε τρίτοι με 40 βαθμούς διαφορά από το ν πρώτο. Και γιατί να μην βγω προτελευταίος με 40 βαθμούς; Τι διαφορά θα κάνει; Ξέρουμε ποιες είναι οι συνθήκες. Αλλά είμαι αυτός που πρέπει να δείξω στους παίκτες μου, πως αυτοί είναι καλύτεροι. Τους λέω και ακόμα δεν το πιστεύουν. Όταν αυτός που ηγείται δεν έχει την ικανότητα να τους δείξει πως πιστεύει στις επιτυχίες, δεν μπορούν να κάνουν οι παίκτες. Δουλεύουμε όλοι πάρα πολύ μέσα στην ομάδα.
Κάνουμε την προσπάθεια μας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, θα είναι για τα παιδιά όταν φύγουν εδώ στην Αγγλία. Πρέπει να μάθουν να ξεκουράζονται, να τρώνε, να προπονούνται. Θα πρέπει να μάθουν να λένε ότι δεν μπορούν, όταν δεν μπορούν. Ο Μπουγαϊδης από τον ενθουσιασμό του να παίξει, έχασε προπονήσεις. Αν μπορέσουν και καταλάβουν το κομμάτι αυτό, δεν θα έχουμε πρόβλημα. Θα είμαστε η ΑΕΚ. Δουλεύουμε καλά. Είμαστε μια αγαπημένη οικογένεια. Και αυτό κάνουμε εδώ στην προετοιμασία. Τρώμε μαζί, είμαστε όλοι μαζί. Γινόμαστε οικογένεια. Πάμε όλα μαζί να κάνουμε κοινά πράγματα».

- Έχουν ξεχωρίσει πάντως κάποιοι νεαροί;


«Υπάρχουν και από εδώ και πέρα ακολουθούν ειδικό πρόγραμμα, για να βελτιώσουν τις αδυναμίες τους. Όπως για παράδειγμα στην δύναμη. Πρέπει να δυναμώσουν. Βεβαίως η δύναμη είναι στην καρδιά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΆΨΤΕ ΤΟ ΣΧΌΛΙΌ ΣΑΣ

Γράψτε το σχόλιό σας με κόσμιο τρόπο.Χωρίς προσβλητικά μηνύματα και βρισιές σε οποιονδήποτε. ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΝ!

Δεν θα δημοσιεύονται σχόλια που γράφονται σε greeklish

Powered By Blogger

Το αρχείο του blog