Translate

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

Νταμπλ και καλή πορεία στην Ευρώπη φέτος





zilberto_11

Ο Ζιλμπέρτο Σίλβα σε συνέντευξή του στην αθλητική εφημερίδα "ΠΡΑΣΙΝΗ" εκφράζει την αισιοδοξία του για τον φετινό Παναθηναϊκό και δίνει την υπόσχεση  για την κατάκτηση τίτλων.

Αναλυτικά τα κυριότερα αποσπάσματα της συνέντευξης του Ζιλμπέρτο Σίλβα :



-Μπήκες αργά στην προετοιμασία λόγω των υποχρεώσεων στο Μουντιάλ. Πως είδες της ομάδα; 

"Όλα δείχνουν καλά. Έφυγαν κάποιοι παίκτες, αλλά ο σύλλογος έφερε σημαντικούς αντικαταστάτες. Πάντως αυτό που μετρά είναι να ξεκινήσουν οι διοργανώσεις. Αφού γίνει αυτό, θα δούμε πως είναι πραγματικά η ομάδα. Εγώ θεωρώ δεδομένο ότι είμαστε καλά, αλλά πρέπει να το δεις στο γήπεδο". 







-Την περασμένη σεζόν κατακτήσατε τα πάντα. Και φέτος ο στόχος είναι ίδιος. Πως βλέπεις τα πράγματα; 

"Νομίζω ότι τώρα τα πράγματα θα είναι ακόμη πιο δύσκολα. Θα πρέπει να περιμένουμε περισσότερες δυσκολίες επειδή οι αντίπαλοι θα είναι πιο έτοιμοι να σε αντιμετωπίσουν. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε και το Champions League που απαιτεί μεγάλη προσπάθεια, τόσο σε δυνάμεις όσο και πνευματικά. Πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτή την κατάσταση". 




-Μιας και το ανέφερες, που μπορεί να φτάσει η ομάδα στο Champions League; 

"Είμαι πολύ αισιόδοξος. Μπορούμε να κάνουμε καλή δουλειά. Δεν είναι εύκολο επειδή είναι δύσκολη διοργάνωση. Όλοι μας προετοιμαζόμαστε για όλες τις διοργανώσεις. Χρειάζεται να είμαστε συγκεντρωμένοι σε όλα τα ματς". 



-Συζητιέται πολύ ότι φέτος ο Παναθηναϊκός έχει το κορυφαίο ρόστερ της ιστορίας του. Εσύ θεωρείς ότι είναι ικανό να ανταπεξέλθει σε τρεις διοργανώσεις; 

"Η ποιότητα της ομάδας είναι υψηλή. Όπως είπα, παρότι έφυγαν κάποιοι, ήρθαν νέα παιδιά που έχουν εμπειρία και ποιότητα, όπως ο Γκοβού, ο Μπουμσόνγκ και ο Φερνάντεζ. Μπορούν να βοηθήσουν πολύ. Δεν μπορώ να πω αν έχουμε το καλύτερο ρόστερ της ιστορίας, επειδή είμαι εδώ τρία χρόνια. Ξέρω όμως ότι είμαστε μια πολύ ανταγωνιστική ομάδα και το δείξαμε στα ματς με Ίντερ και Μίλαν. Πως μπορούμε να ανταγωνιστούμε μεγάλους αντιπάλους. Το δύσκολο είναι να το διατηρήσουμε αυτό σε τρεις διοργανώσεις. Χρειάζεται πνευματικά να είμαστε δυνατοί. Δεν νομίζω ότι θα είναι πρόβλημα πάντως. Ξέρουμε τι θέλουμε για τους εαυτούς μας και για τον σύλλογο".



-Ποιο είναι το δυνατό σημείο του Παναθηναϊκού, που σε κάνει να αισιοδοξείς ότι όλα θα πάνε καλά; 

"Για μένα είναι η σκληρή δουλειά. Αυτό χρειάζεται για να πετύχεις. Θα παίξουμε σε τρεις διοργανώσεις. Πρέπει να βάλουμε στόχους και προτεραιότητες. Με την ποιότητα που έχουμε θεωρώ ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στην Ελλάδα και να παλέψουμε όσο πάει για να πάμε καλά στο Champions League. Όσο πιο μακριά γίνεται, επειδή αυτό είναι καλό για την ομάδα. Στρέφει την προσοχή στην ομάδα και συγχρόνως, πρέπει να το πούμε, φέρνει και αρκετά χρήματα στην ομάδα". 




-Έχεις κατορθώσει να κάνεις μια καλή πορεία στο Champions League και να κατακτήσεις πρωτάθλημα και κύπελλο. Σου λείπει κάτι; 

"Πάντα δουλεύω σκληρά για να βοηθώ. Ακόμη κι αν έχω κατακτήσει πολλά, δεν με ενδιαφέρει. Δεν μπορώ να σταματήσω. Αν αρχίσω να σκέφτομαι ότι είναι αρκετά όσα πέτυχα, τότε θα πρέπει να σταματήσω το ποδόσφαιρο. Η φιλοδοξία μου και ο στόχος μου είναι να κερδίζω. Αν γίνεται να πάρουμε πάλι το νταμπλ, αλλά και να νικήσουμε τον Ολυμπιακό που σημαίνει πολλά για τον κόσμο. Και φυσικά να πάμε όσο πιο μακριά γίνεται στο Champions League. Γι’ αυτό προσπαθούμε, γι’ αυτό δουλεύουμε".




-Είσαι ένα από τα μεγάλα αστέρια της ομάδας. Πως αντιμετωπίζεις αυτή την ευθύνη; 


"Πρώτα απ’ όλα πρέπει να γνωρίζεις ότι ο σύλλογος για τον οποίο παίζεις είναι η οικογένειά σου. Έχεις ευθύνη ως επαγγελματίας. Πάντα προσπαθώ να δίνω τον καλύτερό μου εαυτό. Στην ζωή και στη δουλειά μου. Δουλεύεις σκληρά γιατί παρουσιάζεις την ίδια σου την ομάδα. Όταν φεύγω από εδώ (σ.σ. Παιανία) συνεχίζω να εκπροσωπώ τον σύλλογο. Περπατώντας στον δρόμο σε αναγνωρίζουν. Λένε “να ο Ζιλμπέρτο Σίλβα που είναι παίκτης του Παναθηναϊκού”. Αυτή την ευθύνη πρέπει να την γνωρίζουν όλοι για να αποφεύγονται τα προβλήματα. Πρέπει να αντιμετωπίζεις την πίεση που έχεις μέρα με την μέρα. Πάνω απ’ όλα όμως, πρέπει να δουλεύεις για να κάνεις αυτό που πρέπει στο γήπεδο". 





-Παρότι είσαι μεγάλο όνομα, ο ρόλος σου στο γήπεδο είναι κάπως… αθόρυβος. Γι’ αυτό την πρώτη σου σεζόν δέχτηκες σκληρή κριτική. Αυτό σε έκανε να σκεφτείς ποτέ ότι έκανες λάθος που ήρθες στην ομάδα; Πως αντιδρούσες όταν μάθαινες τι γραφόταν και λεγόταν για σένα; 


"Μάθαινα τι λένε και τι γράφεται για μένα αρκετές φορές. Δεν το έπαιρνα προσωπικά πάντως. Κρίνουν αυτά που κάνω, είναι κομμάτι της δουλειάς μου. Λένε διάφορα αν δεν τα πάω καλά στο γήπεδο. Είναι φυσιολογικό αυτό. Όπως είπα από την πρώτη στιγμή, αν ο κόσμος περιμένει από μένα να κάνω ότι ο Ρομπίνιο, ο Κακά και ο Ροναλντίνιο, θα απογοητευτεί. Συνεχίζω να το λέω. Δεν είμαι τέτοιος παίκτης. Έχω άλλη δουλειά και άλλο τρόπο παιχνιδιού. Νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουν τι κάνω, όταν λείπω για παράδειγμα επειδή είμαι τραυματίας. Τότε αρχίζουν και σκέφτονται. Τώρα ξέρουν τι κάνω για την ομάδα. Ίσως κάποιοι ακόμη να μην γνωρίζουν τη δουλειά μου".




-Ο Τύπος της Βραζιλίας είναι πιο σκληρός πάντως έτσι; 

"Το να είσαι Βραζιλιάνος ποδοσφαιριστής είναι πιο δύσκολο κάποιες φορές απ’ ότι νομίζει ο κόσμος. Αν σου φύγει ένα κοντρόλ για παράδειγμα, όλοι λένε “μα καλά είσαι Βραζιλιάνος δεν μπορείς να κοντρολάρεις;”. Ξέρετε, πέρα από ποδοσφαιριστής είμαι και άνθρωπος. Κάποιες φορές πρέπει να παλέψεις απέναντι σε αυτά, για να κάνεις καριέρα". 




-Ποια στιγμή δεν πρόκειται να ξεχάσεις ποτέ; Θετική ή αρνητική…

"Πρέπει κάποια πράγματα να τα κρατάς φρέσκα στο μυαλό σου. Τόσο τα καλά όσο και τα άσχημα. Είχαμε δύσκολες στιγμές φυσικά, αλλά προτιμώ να κρατάω τα ευχάριστα. Το πρωτάθλημα, το κύπελλο που πήραμε. Όταν γιορτάζαμε για τα τρόπαια που πήραμε. Αυτά είναι σημαντικά για μένα. Αν σκέφτεσαι τα άσχημα, ρίχνεις την ψυχολογία σου". 




-Μπαίνεις στην τελευταία χρονιά του συμβολαίου σου. Θα ήθελες να συνεχίσεις στον Παναθηναϊκό ή ακόμη κι αν φύγεις, θα είχες στο νου σου ότι θα μπορούσες κάποια στιγμή να επιστρέψεις σε ένα άλλο πόστο; 


"Την περασμένη σεζόν ξεκινήσαμε να μιλάμε για επέκταση του συμβολαίου μου. Όταν επέστρεψα, τα πράγματα είχαν αλλάξει στην ομάδα. Είμαι χαρούμενος όμως. Αν ο σύλλογος θέλει να με κρατήσει για έναν επιπλέον χρόνο θα είμαι χαρούμενος. Περνάω καλά στην ομάδα και στην χώρα. Δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα για να μην θέλω να μείνω. Για το μέλλον δεν ξέρω. Όταν σταματήσω, αν γυρίσω… Όλα εξαρτώνται από το αν θα με καλέσει κανείς. Προφανώς θα ήταν εξαιρετικό να σε καλέσει ένας σύλλογος όπως ο Παναθηναϊκός γιατί αυτό θα σημαίνει πως οι άνθρωποι εδώ θα έχουν στο νου τους ότι κάτι έκανες καλά. Ποτέ δεν ξέρεις. Τώρα δεν θέλω να σκέφτομαι το μέλλον. Όταν σταματήσω το ποδόσφαιρο, θα ξεκινήσω μια νέα ζωή".



-Οι συζητήσεις για επέκταση που σταμάτησαν, σου άφησαν πικρία; 


"Όχι. Όλοι ξέρουν πως είμαι χαρούμενος εδώ και θα ήθελα έναν χρόνο ακόμη. Αυτό το καλοκαίρι πολλοί έλεγαν ότι θα φύγω, αλλά εγώ έμεινα. Δεν βιάζομαι. Έχω έναν χρόνο ακόμη και εξαρτάται από τον σύλλογο. Χρόνος υπάρχει. Θέλω να είμαι ειλικρινής. Ξέρουν τα αισθήματά μου και ότι θέλω να μείνω. Δεν ξέρω αν θα αλλάξει κάτι, αλλά υπάρχει χρόνος. Τώρα πάντως σκέφτομαι μόνο τα ματς που έρχονται". 



-Χθες είχαμε την παρουσίαση των νέων παικτών. Και ο Γκοβού και ο Μπουμσόνγκ είπαν ότι μίλησαν με τον Σισέ, τους είπε κάποια πράγματα για τον Παναθηναϊκό… Τι θα έλεγες εσύ σε κάποιον Βραζιλιάνο, σε αντίστοιχη περίπτωση, προκειμένου να τον πείσεις να έρθει στην ομάδα;


"Βρίσκομαι εδώ για τρίτη χρονιά, όποτε μπορεί εύκολα να βγάλει συμπέρασμα! Δεν θα έμενα σε μια ομάδα τόσο πολύ αν δεν ήταν καλή. Αυτό νομίζω τα λέει όλα (σ.σ. γέλια)".



-Η σχέση σου με τους οπαδούς έξω από το γήπεδο πως είναι; Γενικά, πως κυλάει η ζωή σου στην Ελλάδα;


"Είμαι ένας ήσυχος τύπος γενικά. Δεν συνηθίζω να βγαίνω έξω. Όταν το κάνω πάω σε κάποιο εστιατόριο. Η σχέση μου με τον κόσμο είναι πολύ καλή. Όταν βγαίνω έξω, με πλησιάζουν αρκετοί και μου φέρονται πολύ όμορφα. Προσπαθώ κι εγώ να τους ικανοποιώ. Βγάζουμε φωτογραφίες, τους δίνω αυτόγραφα. Ποτέ δεν είχα προβλήματα, αναγνωρίζουν την δουλειά που κάνω για την ομάδα. Με σέβονται και τους σέβομαι".



-Αν και είσαι ήρεμος χαρακτήρας μερικές φορές σε βλέπουμε στο γήπεδο να επηρεάζεσαι και να αντιδράς, με καλό τρόπο, στις φωνές του κόσμου.
Συνδέεσαι με την κερκίδα! Πως αισθάνεσαι όταν ακούς το σύνθημα “Ζιλμπέρτο Σίλβα οεοεοε”;

"Όντως, μερικές φορές παρασύρομαι. Παρότι λένε συνθήματα στα ελληνικά και δεν καταλαβαίνω -μάλιστα κάνω και σχετικές γκριμάτσες- είναι γεγονός. Οι οπαδοί μας είναι σπουδαίοι. Τραγουδούν συνέχεια για την ομάδα, είναι παθιασμένοι και μου αρέσει αυτό. Μου έλειψε αυτό το πράγμα, γιατί στη Αγγλία ήταν πιο ήρεμοι".



-Ένα μήνυμα που στέλνεις στον κόσμο του Παναθηναϊκού;


"Ότι θα δώσουμε ότι έχουμε και φέτος ότι έχουμε για να κερδίσουμε ξανά τρόπαια. Ξέρουμε ότι είναι σημαντικό για αυτούς, αλλά το ίδιο και για εμάς. Για να αποδείξουμε την αξία μας. Να είναι σίγουροι πως θα κάνουμε ότι μπορούμε για να τελειώσουμε την χρονιά με επιτυχία. Δεν μπορώ να τους ζητήσω βοήθεια γιατί είναι… δεδομένη. Μας την προσφέρουν πάντα, όλη την χρονιά, είναι στο πλευρό μας! Τους χρειαζόμαστε για να νιώθουμε δυνατοί, άλλωστε".



-Όταν γυρίσεις στην Βραζιλία και σε ρωτάνε «πως πέρασες στον Παναθηναϊκό αυτά τα τρία χρόνια», τι θα απαντάς;


"Αυτό γίνεται και τώρα! Τους λέω ότι πρέπει να έρθουν να δουν από κοντά τι βιώνω. Ζω τις καλύτερες στιγμές της ζωής μου, περιβάλλομαι από ανθρώπους που μοιάζουν με τους Βραζιλιάνους, ενώ ακόμα και αυτός ο καθημερινός ήλιος είναι σημαντικός! Μακάρι να έρθουν κι άλλοι Βραζιλιάνοι στο μέλλον στον Παναθηναϊκό".


-Είσαι από τους αρχηγούς του Παναθηναϊκού και της Εθνικής Βραζιλίας, πως είναι το συναίσθημα αυτό; Πως το εισπράττεις;


"Εξαρτάται από το πώς βλέπεις τα πράγματα. Μερικές φορές μπορεί να είσαι αρχηγός και χωρίς το περιβραχιόνιο… Σίγουρα, έχεις περισσότερες ευθύνες, εκπροσωπείς τον σύλλογο από την άλλη όμως αυτό δείχνει πως οι συμπαίκτες και οι υπεύθυνοι σε εμπιστεύονται και για αυτό σε επιλέγουν. Για εμένα δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, προσπαθώ να κάνω καλά την δουλειά μου, με ή χωρίς το περιβραχιόνιο. Φυσικά, περιποιεί τιμή".



-Ένα μεγάλο κεφάλαιο στην καριέρα σου, η Εθνική Βραζιλίας, έκλεισε. Σου έχει μείνει μια πικρή γεύση για τον τρόπο που έγινε αυτό και θεωρείς ότι πλέον θα μπορέσεις να βοηθήσεις ακόμα περισσότερο την ομάδα, χωρίς τα πολλά ταξίδια πλέον;


"Για περίπου εννιά χρόνια ήμουν μέλος της Εθνικής και το απόλαυσα. Φυσικά, στο Μουντιάλ τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θέλαμε αλλά έτσι είναι το ποδόσφαιρο και πρέπει να το δεχτούμε. Αναμφίβολα, μου ήταν δύσκολο. Δεν ξέρω αν θα συνεχίσω, ακόμα δεν έχω πάρει την απόφασή μου! Πριν το Παγκόσμιο Κύπελλο έλεγα ότι αυτή θα είναι η τελευταία διοργάνωση που συμμετέχω, αλλά ακόμα δεν είμαι σίγουρος. Θα δούμε... Σίγουρα πάντως, αν σταματήσω θα γλιτώσω αρκετή ενέργεια για να προσφέρω περισσότερα στον Παναθηναϊκό".



-Το αφήνεις ανοιχτό δηλαδή;


"Ναι, δεν έχω ξεκαθαρίσει τι θα γίνει. Είναι δύσκολο να πάρω την απόφαση να σταματήσω από την Εθνική. Πέρασα εννιά υπέροχα χρόνια".



-Ποια είναι η γνώμη σου για τον Σιμάο; Παίζετε στην ίδια θέση, τον βλέπεις καθημερινά…


"Έχει βελτιωθεί πολύ από την πρώτη ημέρα που ήρθα στην ομάδα. Είναι πιο ώριμος πλέον. Έχει τον δικό του τρόπο παιχνιδιού, που είναι σκληρός αλλά όχι «βρώμικος». Παίζει με δύναμη. Διαθέτει περισσότερη εμπειρία και πιστεύω ότι θα μπορέσει να βοηθήσει την ομάδα φέτος. Προσπαθώ κι εγώ από την πλευρά μου να τον βοηθάω να βγάζει τον καλύτερο εαυτό του. Βελτιώνεται διαρκώς".


-Είσαι από τις πιο έμπειρους παίκτες του Παναθηναϊκού. Οι συμβουλές που δίνεις στους μικρούς ποιες είναι; Πως προσπαθείς να τους βοηθήσεις;


"Όταν είσαι μικρός, κάνεις λάθη μερικές φορές. Αν είσαι όμως ανοιχτός να μάθεις και ακούς τους έμπειρους παίκτες, σίγουρα θα βελτιώσεις το παιχνίδι σου. Αυτό πιστεύω και τους λέω πάντα. Θυμάμαι όταν ήμουν μικρός κι εγώ κοιτούσα τους μεγαλύτερους και άκουγα τι μου έλεγαν. Πάντα τους προτρέπω να δουλεύουν καθημερινά, αυτό είναι το μυστικό".


-Για την κλήρωση του Champions League έχεις κάποια ιδιαίτερη προτίμηση, περιμένεις κάτι συγκεκριμένο; Θα ήθελες για παράδειγμα να κληρωθεί ο Παναθηναϊκός με την Άρσεναλ, για να δεις παλιούς φίλους;


"Όχι. Σίγουρα θα ήταν όμορφο να παίξω εναντίον της Άρσεναλ, αλλά δεν έχω συγκεκριμένη προτίμηση. Σε τέτοιο επίπεδο, άλλωστε, δεν έχεις την πολυτέλεια να επιλέξεις αντίπαλο! Όλες οι ομάδες που συμμετέχουν είναι πολύ δυνατές. Πρέπει να περιμένουμε και να προετοιμαστούμε κατάλληλα".



-Για τον Μαρίνο, που πέρυσι έπαιζε δεξί μπακ και τώρα τον βλέπουμε ως αμυντικό χαφ, ποια είναι η άποψή σου;


"Θα πρέπει να δούμε πως θα εξελιχθεί. Δεν ξέρω αν είχε ξαναπαίξει σε αυτή την θέση. Ο προπονητής τον χρησιμοποιεί εκεί, τα πάει καλά και θα δούμε στο μέλλον".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΆΨΤΕ ΤΟ ΣΧΌΛΙΌ ΣΑΣ

Γράψτε το σχόλιό σας με κόσμιο τρόπο.Χωρίς προσβλητικά μηνύματα και βρισιές σε οποιονδήποτε. ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΝ!

Δεν θα δημοσιεύονται σχόλια που γράφονται σε greeklish

Powered By Blogger

Το αρχείο του blog